Pages

Thursday, May 20, 2010

Hadiah Hari Jadi Paling Bermakna

25.05 iaitu esok merupakan hari jadi adik lelaki aku...hehehe dah besar panjang dah adik lelaki tunggal aku ni....

Masa ini lah aku teringat masa zaman aku sekolah dulu....Dulu aku pernah bersekolah di sekolah menengah teknik perdagangan di Johor Bahru.. So aku teringat la memori masa sekolah dulu...especially bila ada kawan - kawan aku yang celebrate birthday....hahaha..masa tulah kami akan merancang macam - macam trick nak kenakan member yang sambut birthday....

hahaha kalau ingat kesian pun ada kat yang menjadi mangsa kenakalan kami....hahahahaha
bila jam pukul 12 malam jer (dulu tinggal kat asrama )...habis la siapa yang sambut hari jadi...sebab orang tu akan kena lumur dengan tepung or bedak dekat muka dia sambil nyayi lagu hari jadi kat dia....(tapi nyanyi senyap-senyap, kalau bising nanti warden seel )hahahaha....

lepas tu bila pagi...memang putih melepak la muka si mangsa...hahahaha....lepas tu masa beratur nak pergi sekolah kami akan nyanyi sekali lagi untuk si mangsa....hahahaha ( saje jerk nak mencapap )hahaha....

selain kena baling dengan tepung or bedak...ada lagi yang kita orang buat dekat mangsa tu...hehehe nak tau apa?....

kita orang akan buat adunan yang istimewa...hahaha.....mencampurkan  tepung + softlan + sabun + nila = adunan yang berwarna biru....

hahaha apa lagi adunan ni untuk dibaling kat birthday girl lah....hahaha....memang kesian sebab bila adunan tu melekat kat rambut memang susah untuk hilang kan nya....apatah lagi kalau lekat dekat baju....lagi lah berbekas warna biru...hehehe ( jahatnya)....

hahahaha...kalau ikutkan memang lah nampak macam jahat kan tapi itu lah yang menjadi kenangan sampai sekarang dan itu adalah sebagi hadiah harijadi....ye lah kan duduk di asrama..macam mana nak beli hadiah kan... so itulah hadiah yang paling bermakna hahaha.....

SELAMAT ULANG TAHUN  kepada adik tersayang NUR AZMI bin IPRAN....

No comments:

Post a Comment