Pages

Sunday, November 28, 2010

a week at theta

blur + nervous + scared...
antara 3 perkara yang ada dalam diri aku masa first day buat praktikal training kat THETA EDGE SDN.BHD ,
rasa nervous sangat sampai tak boleh nak pikir kowt....

asik pikir macam mana agaknya orang yang akan jumpa nanti....
so lepas settle lapor diri kat HR..aku pon dibawa ke level 3...so aku ditempatkan di bahagian speks..for the first time aku memang tak tau speks tu ape kebende?....

owww rupe-rupenye speks tu department yang membangunkan financial system untuk semua pejabat daerah di selurh malaysia...

wowww masa tu agak ternganga jugaklah sebab biasa masa kat universiti pon slalu wat system yang simple jerk..but now i have to cooperate with my other colleagues to develop the system...OMG...tapi kite relax dulu..mesti lah ade yang ajarkan..
tak kan tetibe nak bagi aku keje selepuk cam tu hah nah kau wat system untuk melaka or so what ever..hahaha alamat memang terlungkup lah system tuh....hahaha...

so like what i expected memang ade yang ajarkan....fuhhh naseb baik lah tapi ape yang tak bestnye aku kene wat system gune ORACLE...wei aku x penah belajar lah wei..kalau pakai SQL tu kire terror jugak lah aku nie (ceit belagak minah nie lempang kang...)...

ya allah aku memang tak tau cam ner nak wat....then akak tu cam tau jerk aku nie nervous..then die cakap xpe kalau tak tau gune oracle buat sikit tak tau tanye akak....

so keje first yang die ajar aku...edit size report ikut macam maner klien tu nak....
naseb baik senang...tapi actually susah jgak sebab nak kene betu fix ngan ape yang klien nak... so macam leceh jgak lah....

so skunk aku dah boleh sesuaikan diri aku...orang2 kat situ pon best...slalu ajak aku lunch same...
hahaha i begin to like this company....


so ni lah tempat keje saya....

 theta edge.....

hari-hari aku kena hadap bende nie.....

1 comment:

  1. hahahha..try your best in theta...
    muuuuaaahhh to oracle k...

    ReplyDelete