Pages

Saturday, February 12, 2011

Bad Customer Service

hye u allz....
ermm korang suka makan ayam panggang tak....
mesti suke kan....
kalau tak pon korang mesti suka makan kat KRR or Rasamas....

well this entry ade kene mngena skit dngan 1 kdai fast food yang mnyediakan ayam panggang as a main menu...
pada hari jumaat lepas nenek pergi lah lunch ngn officemate nenk dekat carefour di subang...

so we all decide nak makan di 1 restaurant and of course restaurant tu main menu nya adalah set ayam pnggang...

so kite org pun order lah mkanan msing2....
agak lama lah jgak bru datang amik order...padahal tak ade lah ramai sangat customer mase tu...
tu ok lagi lah..kire boleh terima lah kan...

but 1 satu jerk bende yang nenek tak boleh terima sebab waiter kat situ langsung tak respect customer...

why i said like that?....

because 1 of my colleagues ni order nasi lemak and ayam goreng...
dah lah lama tunggu makanan baru sampai...
alasan waiter tu ayam tu masak lama...hai kak baru nak masak ker....

then the most irritating thing is ayam dia bagi tu still tak masak lagi...
masih ade darah yang keluar dari ayam tu...

hah ni yang tak best nie...
then kami panggil waiter tu bagi tahu yang ayam tu berapa nak msak...
ok fine dia amik and bawak pergi kitchen..

so ingat hal tu solve lah kan...
kite orang ingt die tkar dengan ayam yang lain...

but jangkaan tak tepat...
sebab apa yang bagi sebagai ganti ada lah...
ayam yang telah dikopek tu...diorang just goreng balik semula...
and bagi balik dengan nasi yang terkena darah ayam tu....

kalau korang dapat macam tu korang nak makan tak...
for sure lah tak nak kan....

dan tindakan yang diorang buat adalah sangat kurang ajar...
macam tak ade etika kerja aje...
you are suppose to respect your customer intead of being rude to them...
because we pay for your service and we should get a better service....

so, untuk mendapat kan ganti rugi...
kami terus jumpe straight forward jumpe manager restaurant tu....
untuk adukan hal nie....
sebab kawan nenek tu memang tak lalu makan bila dapat layanan macam tu....
nasib baik dapat ganti rugi balik....

so, to all pekerja gerai makan or restaurant even yang ternama....
please respect your customer...because your customer brings money to you....

No comments:

Post a Comment